מרכז לאה ויצחק שכטר לשירותי ייעוץ פסיכולוגיים

מי אנחנו?
השירות הפסיכולוגי קיים בבינתחומי משנת 1999 ומציע לסטודנטים הפונים אליו טיפול פסיכולוגי בשיחות פרטניות, או טיפול קבוצתי מסוגים שונים. בשירות הפסיכולוגי עובדים פסיכולוגים מומחים ומתמחים, העוסקים בטיפול פרטני וקבוצתי. הפסיכולוגים בשירות עוסקים, בין היתר, בנושאים הקשורים ישירות לאתגרים העומדים בפני סטודנטים: התמודדות עם ליקויי למידה והפרעות קשב, התמודדות עם מצבי דיכאון, חרדה ומשברי חיים, גיבוש זהות מקצועית, אישית וזוגית, ועוד.
השירות ניתן בדרך כלל בשפה העברית. לשירותם של סטודנטים מבית הספר הבינלאומי עומדות פסיכולוגיות דוברות אנגלית וצרפתית.



מי זכאי לפנות אלינו?
כל סטודנט בבינתחומי הלומד בתכנית לימודים אקדמית מלאה לקראת תואר ראשון או שני, או סטודנטים כנ"ל שלומדים בתכנית חלקית שאינה פחותה מהיקף של 50%.

מה אנו מציעים?
טיפול פרטני בשיחות: טיפול אישי בשיחות שבועיות קבועות, למשל סמסטר עד שניים (כולל חופשות סמסטר וקייץ).
טיפול קבוצתי: טיפול בקבוצות קטנות. קיימים מספר סוגי טיפול קבוצתי – טיפול קבוצתי ממוקד מטרה: מוגבל ל 8-10 מפגשים, משתתפים עד 10 סטודנטים ומתמקד בנושא ספציפי, למשל קבוצת התמודדות עם חרדת בחינות. טיפול קבוצתי אנליטי: מוגבל לעד 8 משתתפים. זהו טיפול מתמשך אשר מתקיים לאורך כל השנה, העוסק בהתפתחות אישית של חברי הקבוצה. המשתתפים מתבקשים כהתחלה להתחייב לשלושה חודשים.

לפרטים נוספים אודות הטיפול הקבוצתי לחצו כאן.
לפרטים נוספים אודות הטיפול האישי לחצו כאן.

כיצד אנו שומרים על חיסיון הפונים אלינו?
הפניה לשירות הפסיכולוגי והטיפול עצמו חסויים ואינם נרשמים בתיק הסטודנט. החיסיון נשמר בהתאם לכללי האתיקה של הפסיכולוגים ובהתאם להוראת החוק. הפנייה לשירות ותהליך הייעוץ יישמרו בסודיות מלאה ולא יועברו לכל גורם בבינתחומי הרצליה או מחוצה לו, אלא אם לפונה בקשות אקדמיות לגבי לימודיו, או על סמך הרשאה בכתב חתומה על ידי הפונה.

מהי עלות הטיפול?
הטיפול בשירות הפסיכולוגי מסובסד ונמוך משמעותית מטיפול במסגרות אחרות. טיפול לסטודנט שאינו מלגאי הוא בעלות של 100 ₪ לפגישה פרטנית ו- 50 ₪ לפגישה קבוצתית. סטודנטים הזכאים למלגה על בסיס סוציואקונומי (מלגת הבינתחומי, אייסף, שגרירי רוטשילד, קרן אור, ישראל שבלב ועוד) זכאים לטיפול פרטני בעלות של 25 ₪ לפגישה וקבוצתי בעלות של 25 ₪ לפגישה.

כיצד פונים?
מי שמעוניין לפנות מוזמן לשלוח מייל לרכזת האדמיניסטרטיבית של השירות, גבי שירלי מולדובן במייל:smoldovan@idc.ac.il. בעקבות הפניה יישלחו לו דף מידע על השירות ושאלון לפונה. אחרי שיחזיר אותם במייל לשירלי, תיקבע לו פגישה ראשונית עם מטפל/ת בשירות.

הנחיות במקרים דחופים שאינם סובלים דיחוי

שירותי הייעוץ נותנים מענה טיפולי אישי וקבוצתי לסטודנטים המתמודדים עם קשיים ואתגרים לימודיים ואישיים,
מענה לפניות ניתן בדרך כלל בימי א-ה בין השעות 9-15 באמצעות רכזת השירות, גב' שירלי מולדובן smoldovan@idc.ac.il  09-9602872
לעיתים סטודנטים פונים בדחיפות בשל אחד או כמה מהבאים:
• צורך דחוף בסיוע בעקבות משבר שמתרחש ממש כעת
• מחשבות מטרידות על פגיעה עצמית, אובדנות או פגיעה באחר
• לחץ, מצוקה נפשית משמעותית
• דאגה למישהו/מישהי קרוב/ה המצוי במצוקה נפשית משמעותית

מה לעשות בימים/שעות בהם אין מענה?
במקרים בהם אין מענה (בשעות שאחרי שעות המענה, בחופשים, בחגים), וכאשר מדובר במקרה דחוף שאינו סובל דיחוי
יש לפעול בהתאם להנחיות הבאות:
• חשוב מאד שלא להישאר לבד, אלא לפנות לחבר, משפחה, גורם תמיכה אחר ולשתף במצב.
• במקביל, יש לפנות בדחיפות לאחד מהבאים:
      • ער"ן – עזרה ראשונית בטלפון. http://www.eran.org.il/
      • רופא משפחה, פסיכולוג, פסיכיאטר.
      • חדר מיון בבית חולים כללי או בבית חולים פסיכיאטרי.
* מחלקת מיון והשהייה בבית החולים שלוותא, הוד השרון >>
* חדר מיון, בי"ח מאיר, כפר סבא >>

מהו הליך הקבלה לטיפול?
הפגישה הראשונית תוקדש להיכרות עם הפונה, הבנת הסיבות לפנייתו לטיפול, הערכה של מצבו הנפשי ומידת הדחיפות שבקבלתו לטיפול. אם הפונה מתמודד עם קשיים המחייבים טיפול נפשי ספציפי שאינו ניתן בשירות – יומלץ לו לאן לפנות וכיצד. לכל פונה המתאים לטיפול בשירות יוצמד מטפל/ת אישי שיצור איתו קשר בטווח זמן קצר. לצערנו, לעיתים יש תקופות עמוסות בהן נוצרת רשימת המתנה לטיפול אישי בשירות. במקרה זה הפונה יופנה לשירותים/מטפלים בחוץ ו/או יתווסף לרשימת ההמתנה ונפנה אליו לכשיתאפשר.