דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

פרופ' רון שחר

English
פרופ' רון שחר

בית ספר אריסון למנהל עסקים
לשעבר דיקן בית הספר

פרטי התקשרות

מספר טלפון: 09-9602408
דוא''ל: ronshachar@idc.ac.il
אתר אישי: אתר אישי

אודות

פרופ' רון שחר, לשעבר דיקן בית ספר אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, הוא בעל תואר Ph.D. בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב (במסגרתו למד קורסים גם ב-MIT). לאחר פוסט דוקטורט באוניברסיטת Harvard הצטרף כפרופסור לביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת Yale. בשנת 97 חזר לארץ, ובתפקידו האחרון שימש כראש התמחות שיווק בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א בה אף זכה בפרס המרצה המצטיין של הפקולטה. בשנים האחרונות שימש גם פרופסור אורח בביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת Duke.

מחקרו עוסק בעיקר בשאלות אסטרטגיות ושיווקיות בתחומים כמו תעשיות הבידור (למשל, טלוויזיה וסרטים) ומערכות בחירות פוליטיות, ובסוגיות מרכזיות בתחומים של פרסום ומיתוג (למשל, לאחרונה הראה כי בעוד אנשים דתיים מבטאים את שוויים האישי באמצעות דת, חילוניים עושים זאת בעזרת מותגים).

עבודותיו מתפרסמות דרך קבע בכתבי העת המובילים במספר תחומים (שיווק, כלכלה ומדע המדינה) וחלקן סוקרו בהרחבה בעיתונות, בין השאר ע"י ה- Wall Street Journal ו-Fox News. פרופ' שחר משמש כעורך משנה בכתבי העת המובילים בשיווק.

פרופסור שחר ייעץ, בין השאר, לרשתות טלוויזיה, CBS בארה"ב וקשת בישראל, ושימש כאסטרטג פוליטי של מפלגת מרץ בבחירות 1999 ו-2003. הוא פרסם שני ספרים בעברית. האחד עיוני בשם "מנהיג בהזמנה" והשני רומן בשם "סרנדיפיטי".

השכלה

Ph.D. בכלכלה, אוניברסיטת תל אביב